teisipäev, 14. aprill 2020

Randvere maja




Merekarpide rühma laste tegemised kodus


Merekarpide rühma õpetajad saatsid oma 3-4 aastasetele pisipõnnidel pildi kohamäärsõnade ning ruumis orienteerumise harjutamiseks. Lisaks muidugi selgitav/abistav jutt vanematele. Vaadake ja proovige ise ka pildidl kõik nõutav üles leida 😉



3-4-aastaste laste matemaatikategevuse eesmärgiks on orienteerumine ruumis ning kohamäärsõnade "üleval", "all", "sees", "peal", "kõrval", "ees", "taga" tundmine ja  kuni viieni loendamise kinnistamine. 

Tegevusi saab teha nii toas kui õues ja mitu korda päeva jooksul ning edaspidi, kui on meeles, siis erinevates olukordades ja ajahetkedel.

Variandid tegevusteks:
Paluge lapsel vaadata enda ümber ning öelda, mis on tema ees, tema taga, mis on tema pea kohal ning jalgade all.

Mis on riiuli peal? Mis on laua all? Mis on kausi taga? Mis on vaasi sees? Mis on auto kõrval? Kus on taldrik? Kus on banaan? Jne.

Jalutuskäigul võite hetkeks seisma jääda ning paluda lapsel öelda, mis on hetkel tema ees, taga, kõrval, ülal ja all. Nüüd paluge lapsel ennast ümber keerata ning uuesti sama teha. Mis on nüüd tema ees, taga, kõrval, all ja ülal?

Kirjaga on kaasas pilt, mida vaadates saab laps iseseisvalt jutustada või teie küsimustele vastata. Paluge lapsel mitte näpuga näidata küsitud tegelast vaid vastamisel ja jutustamisel kasutada eelpool nimetatud sõnu (lehe all, kivi taga, oksa peal, puu sees, lehe peal, puu kõrval jne).

Mis on pildil ülal? Mis on all? Kus on karu? Kes elab puu sees? Mitu mesilast on puu sees? Mitu mesilast on puu kõrval? Mitu oravat on pildil? Kus on mägra urg? Kus on sipelgad? Mitu neid on? Mille peal on linnupesa? Mitu lindu on pesas? Kus on hiir? Jne.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar